Tuesday, December 12, 2006

Raja Sehari ditabal atas runtuhan di Kg Berembang




Ahad lalu, sepasang teruna dara dari Kg Berembang menjadi raja sehari. Kampung yang telah dirobohkan selepas 46 tahun penduduk bertapak di situ, jadi padang jarak yang diserang garuda. Kedua mempelai bersanding atas runtuhan kampung mereka.

Sekitar kampung itu penuh runtuhan rumah-rumah. Namun, penduduknya gigih mempertahankan hak mereka. Khemah-khemah sementara didirikan dan menjadi tempat tinggal mereka sekarang.

Bagaimana dengan pengantin baru? Tak kan mereka menghadapi malam pertama dalam khemah yang amat tidak sempurna itu?

Kita tawarkan untuk mereka berbulan madu di Kota Bharu, lima hari tinggal di Perdana Resort serta tambang pergi balik.

Sesiapa yang ingin tunjukkan solidarity, elok kirim sesuatu kepada pengantin hero kita ini. Laporan penuh, Harakah Daily.

6 comments:

Anonymous said...

Yb Datuk, Dinar Emas satu kaedah simpanan saje. Perkara yg lebih besar ialah dalam sosio ekonomi orang Melayu di Kelantan ialah masalah kemiskinan dan orang2 fakir. Saya harap datuk dpt lakukan sesuatu dlm perkara ini. Cadangan saya tukarkan fungsi Tabung Serambi Makkah menjadi Bank Grameen, Bangladesh. Insha'Allah Datuk dptkan tinggal sesuatu dlm sejarah politik Kelantan, kerana Nabi Muhammad (s.a.w) dan keluarga beliau bersama orang miskin di dunia yang fana ini.

Anonymous said...

Islam itu adalah agama palsu, jalan sesat yang akan mengakibatkan umat manusia dibakar di neraka.

Allah itu bukannya Tuhan tetapi Shaitaan. Allah sendiri berada kat neraka dan bukan di syurga dan siapa taat kepada Allah akan pada hari akhirat dibakar di neraka.

Jahanam Islam!
Hancur Allah!

Marilah kami gunakan Al-Quran sebagai kertas tandas untuk lap bontot. Itulah kegunaan Al-Quran yang paling baik.

Anonymous said...

menj ... cuba memburukan nama org
lain. kamu penakut, kapir.

Anonymous said...

Semoga Allah memberi TAUFIK HIDAYAH DAN PENGAMPUNAN kepada menj sebelum mati membawa kamu pergi menemuiNYA...

Anonymous said...

salam...

datuk, "menj" kafir laknatullah menghina islam secara terang-terangan.. menj ko ni nak timbul provokasi ngan umat islam ke? pernah ke kami org islam ktuk agama kamu? bagi kami agama kami, bagi kamu agama kamu..

aizuddin qassam said...

menj kamu menafikan Islam dan Allah tapi kamu berdoa agar Islam dan Allah hancur, kalau kamu katakan bahawa Allah itu tiada kuasa mengapa kamu perlu takut?? Bagi kami agama kami, bagi kamu agama kamu..