Sunday, December 10, 2006

Utusan Genting - Kelab Veteran Utusan

"KVUM(Kelab Veteran Utusan Melayu) bersama masyarakat Melayu di seluruh negara berkongsi perasaan menyokong penuh Utusan yang berada dalam keadaan genting pada masa ini,’’ katanya dalam satu kenyataan.

Berita ini disiarkan Utusan hari ini.

"genting"

"berkongsi perasaan"

"menyokong penuh Utusan"

Sudah tentu KVUM telah menimbang dengan teliti pemilihan kata-kata ini.

Kenapa semua pihak tidak berani berterus terang dalam isu ini? Hanya berani berlindung di sebalik kata-kata. Perdana Menteri telah menyarankan, polisi pentadbirannya adalah 'tell me the truth' dan media Malaysia semakin bebas di bawah beliau.

2 comments:

'azizaffa said...

Salamun'alaikum Warahmatullah
alhamdulillahir Rabbil'alamin

"Wahai penuntut ilmu! Ilmu itu memiliki banyak faedah. (Andai kamu membayangkan faedah itu sebagai manusia).. kepalanya adalah rendah hati, matanya adalah keadaan tidak irihati, telinganya adalah memahami, lidahnya adalah kejujuran, ingatannya adalah pencarian, hatinya adalah niat baik, akalnya adalah mengetahui (ma'rifah) sesuatu dan masalah, tangannya adalah kasih sayang, kakinya adalah ziarah kepada orang yang berilmu, tekadnya adalah kewarasan, kearifannya adalah wara', tempat tinggalnya adalah keselamatan, pengemudinya adalah kesihatan, tunggangannya adalah kesetiaan, senjatanya adalah kelembutan tutur bahasa, pedangnya adalah kerelaan, busurnya adalah tenggang rasa, tenteranya adalah diskusi dengan orang-orang berilmu, hartanya adalah sopan santun, ternaknya adalah kejauhan dari dosa, bekal perjalanannya adalah kebajikan, air minumnya adalah kelemah-lembutan, pemandunya adalah petunjuk ALLAH dan sahabatnya adalah kecintaan kepada orang-orang yang terbaik (al-akhyar)."


Baca Fashahah Diary
*NOTE: pastikan address pada IE seperti di bawah http://geocities.com/fatimah_alkubra/fashahah_diary.doc Jika tidak "This page is not available".

innalillahiwainnalillahiraji'un
Salam dari-NYA; Salam hak-NYA; Salam dikembalikan kepada-NYA

Anonymous said...

Baca Fashahah Diary
*NOTE: pastikan address pada IE seperti di bawah http://geocities.com/fatimah_alkubra/fashahah_diary.doc