Thursday, March 20, 2008

Rafidah Perdana Menteri?

Wanita UMNO bersekali dengan Wanita Besinya, Rafidah 'kecundang'. Mereka balik menjaga cucu dan menghayun buaian bila tak disenarai dalam Kabinet baru Abdullah.

Kecuali Rafidah bangkit.

Mana baik Rafidah gugur dari Kabinet atau Abdullah digantikan oleh Rafidah sebagai PM?

Kerja berkesan, Rafidah bila-bila masa lebih baik dari Abdullah. Kalau begitu, mengapa tidak Abdullah yang gugur dan Rafidah menggantikan beliau?

Jaga cucu bukan kerja Rafidah. Kalau dah nak jaga cucu, Wanita UMNO usah berketuakan Rafidah.

Apa punca Rafidah digugurkan selepas dipilih bertanding dan menang? Imejnya buruk? Mana buruk Rafidah berbanding Mat Taib?

Atau kerana Rafidah tulis surat 16 muka pada Abdullah selepas kekalahan BN?

Apa kandungan surat itu?

Sekurang-kurang, Wanita UMNO kena baca dan tau kandungan surat Ketua mereka pada Presiden parti.

19 comments:

Huang said...

Rafidah Aziz as Prime Minister ? Why not ? She is like the Iron lady, Magaret Thatcher of Britain.
If drastic changes are to take place, then she is the ONE ! She could make a very effective PM; and could weed out ineffective Ministers and Deputy Ministers.

Howver, I like Tun Musa Hitam, who is not even an MP! He is a man of integrity and will make a very good PM. But to make him PM, he should stand for election!

On the Opposition side, there is the charismatic orator, Datuk Anwar Ibrahim. He has come up with a new Policy--- the Malaysian Economic Agenda, which appeals to ALL sectors of the population as against the NEP, which has catered for the privileged and well-connected in BN. The poor and the powerless are marginalised. The recent General Elecion results have swept four States-- Kedah, Penang, Perak and Selangor-- out of BN power. These are good indicators why BN lost so very badly.

pua kang kang said...

aaiiiya...sama saja looo. Satu olang tidur masa kilija...lagi satu olang talak mali kilija. Itu Fidel Castro pun sudah pencen maa.. kasih sama ini nenek sikit rehat.Dia masuk politik mau bikin naik sama olang kaa atau mau itu jawatan. Kalau itu hati dalam mau bikin.. mana mana pun, bila bila pun boleh bikin maaa. Jangan keriooh keriohh..Pak Lah nanti tak boleh tidor

Anonymous said...

Datuk Husam,

Bolehkah Datuk jelaskan tentang agenda Dinar Emas yang telah ditanyakan oleh Dinar Emas kepada pihak Datuk? Bilakah agaknya Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Perak boleh mulakan kiosk Dinar Emas?

Saya difahamkan Anwar Ibrahim tidak menyukai/mempercayai Dinar Emas. Dinar Emas ialah wang menurut syariat seperti mana pihak Datuk perjuangkan. IMF pula suatu badan riba terbesar dunia yang anti Dinar Emas kerana tidak iktirafkan emas sebagai mata wang.

Bukankah riba itu diperangi oleh Allah dan RasulNya? Bagaimana pula PAS kelihatan bekerjasama dengan Anwar yang jelas menjadi agen badan riba tersebut seperti yang ditunjukkannya pada tahun 1997?

Semoga Allah selamatkan Datuk dan kita semua dari terperangkap dengan agen dan badan riba itu agar tidak diperangi oleh Allah dan RasulNya.

Rethinking Times
rtktime@gmail.com

Nazmi Yaakub said...

tahniah datuk atas kemenangan di dun dan kemenangan di negeri.

sudah tiba masanya kerajaan persekutuan betul2 mengamalkan dasar pandangan ke timur.

tapi tak perlu jauh ke jepun, cukup timur yg dekat-dekat: KELANTAN!

wak said...

Rafidah, stature and position wised, would be a good (not the greatest) option to choose by, as the PM of Malaysia. BUT Rafidah, the person and personality, could be just another DISASTROUS outing like PM Abdullah. 'Iron Lady' or not, any one woman burden with the responsibility of the LARGEST WING in Malaysia with 1.3mil members, would has to be IRON-LADY herself with that kind of numbers (13.mil) and backing. The only reason Rafidah was so pseudonym-ed to that calling of IRON LADY is because we have seen her face and heard her talking (better or worse) for almost 20-LONG-YEARS since the first day she took over the MITI from Ku Li. We DONT SEE anyone else of the Wanita UMNO and we definitely wont see Rafidah giving one to others, in the Wanita.

Rafidah Aziz is not Prime Minister materials'. 20 years at the helm of power, is TOO LONG enough to many. Remember Zaharah? Potentially good but hugely weak. Instantly KILLED IN WANITA'S POLITIC. Because of the needs by certain Wanita circle (and powerful too) to still believe in the 20 YEARS-THE LONGER THE BETTER philosophy propagated by Rafidah. The ONLY ONE LEFT is Shahrizat Jalil. LEFT BECAUSE shes part of that WANITA CIRCLE. A YES woman. Whom now sided with PM Abdullah more than her own wing and commander.

But i have to disagree with comment made by sdr. Huang about Tun MUsa Hitam. Talks cant be INTEGRATED into INTEGRITY. INTEGRITY must be based on action as well. INTEGRITY took over the past perceptions and actions too. And MUSA HITAM LACKED many positives in those. For such a politician who has been living and breathing politics more than majority whom still active nowadays, he still DONT DARE to BE OPEN AND FRANKED on many issues and DEMONSTRATED himself to still be the MUSA HITAM WHOM, LONG AGO WAS SACKED BY TUN MAHATHIR. The weak, silent and shadowy Musa Hitam.

A person (Musa Hitam) only to be SEEN and HEARD saying YES and NOTHING when the Rakyats are in turmoils on so many matters affecting everyday life and events; IS NOT A LEADER. HE IS A FOLLOWER just like the rest of us here.

(my personal thought)

tehsin mukhtar said...

rafidah? are you serious??? haven't we enough of pakistans and bangladeshes and phillipines? can't we have someone with a clean slate? why do we have to settle for people who have helped solidify the culture and acceptance of corruption? i'm dissapointed, datuk husam.

Cucu Adam said...

To suggest Rafidah Aziz to be the Prime Minister in order to replace Ahmad Badawi surely must be the biggest mistake for the nation to commit. Tun Mathair regretted for appointing Ahmad Badawi as his successor.

Consider for a moment what will be the state of the nation if the so called Iron Lady becomes the next PM. Within 100 days the nation will go bankrupt.

Melayu Sudah Lupa - that it. Have we all forgotten on the police reports on corruptions made against the so called Iron Lady.

We don't need her any more, and Abdullah was doing the country a big favour by not appointing her as a cabinet member.In fact more heads should have rolled.

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Sama saja Pak Lah dgn Fidah ni... Sama saja sbb dua-dua tak blh guna punya.. Saya bangga dengan suasana politik sekarang ni.. Knapa?? Sebab rakyat makin matang memilih. Dan yang paling saya kagum ialah berkenaan dengan media. Inilah hebat dan kebalnya PAS dalam menyampaikan informasi kepada rakyat jelata, PAS lebih 'menggunakan' medium internet. Haa...tuan2 boleh tgk sendiri. UMNO guna TV (senang ceritala).. Guna TV sampai tak mau lepas2 dah.. Rakyat sampai muak (mungkin muntah kot.. Apa sebab? senang sj, tiap2 hari berkempen guna RTM (jadi kuda UMNO/BN). Tapi ternyata PAS/BA sangat 'kebal'.. PAS lebih "advance' drpd itu lagi.. tuan2 sendiri pun tgh bc komen ni, dah tentu fhm maksud saya.. PAS lagi canggih la.. Satu dunia dapat baca, dapat maklumat..saya ambil kesempatan juga nak tanya kepada YB tentang seorang ''usatazah UMNO'' yang dpt msk kabinet tu..mcm mn?? sapa nama dia.. tangan saya tak ingin nak tulis nama dia.. ya lah, smua benda yang Islam perintahkan 'dia' kata benda kecil(remeh).. Saya malu sgt dgn orang itu..kata Datuk Seri Anuar Ibrahim..'orang itu'.. Saya harap YB dpt komen saya ni...

Anonymous said...

Rasanya Rafidah bukanlah calang2 orang.. Duduk di kerusi menteri perdagangan lebih sedekad lamanya sudah tentu bijak dan geliga otaknya memikirkan masalah perdagangan negara. Ulang. Negara. Jadi sekalung tahniah dan terima kasih utk beliau. Usah sebut soal berapa byk harta atau berapa keuntungan yg dah dikautnya. Kerana sesiapa pun bila berada ditempatnya, tak banyak sedikit pun pasti dikais jugak masuk ke poket sendiri.. Biar Tuhan yang menghukumnya.

Tapi kalau dipaksa memilih, antara Rafidah dan Pak Lah, rasanya saya memilih Rafidah. Bukan kerana saya perempuan maka saya pilih dia. tapi sebab saya yakin dia lebih mampu membawa Malaysia ke arah yang lebih baik dr segi ekonomi berbanding dgn Pak Lah. Karisma beliau lebih terserlah. Alangkah baiknya jika kita ada seorang lagi Rafidah di barisan alternatif seperti PAS.

Untuk beri komen lebih mengenai politik Malaysia, saya bukanlah pakar. Minat politik jauh sekali. Tetapi piliharaya 2008 buat saya tertarik utk mengikuti serba sikit perkembangan politik Malaysia walaupun tidak menyeluruh. Secara ringkas, saya rasakan barisan Alternatif seperti PAS perlu ada lebih ramai individu yang bijak dan berkarisma. Jangan sekadar berucap berdegang-degung tapi kosong dada. Jadi syabas kepada saudara Husam kerana anda nampaknya punya karisma dan berhemah tinggi! Tapi perlu lebih ramai HUSAM lagi dalam PAS. Perlu lebih ramai Nik Aziz lagi. Terima kasih.

Anonymous said...

Maaf Datuk.Kami harap pihak Datuk dapat jelaskan agenda Dinar Emas dan Sistem Zakat Dinar Emas. Mesej ini dihantar semula kerana amat penting PAS perihalkan dan laksanakan perkara ini.

AGENDA DINAR EMAS

As Salamu'alaykum Datuk Husam,

1- Tahniah kerana kejayaan dalam pilihanraya di Kelantan dan juga di Kedah dan berrakan kongsi di Pulau Pinang, Selangor dan Perak.

2- Rakyat ternanti-nanti kiosk dinar emas di negeri-negeri selain kelantan pula.

3- Rakyat juga ternanti-nanti dinar emas digunakan untuk tegakkan tiang zakat semula sekurang-kurangnya di negari-negeri yang disebut di atas.

4-Semoga pihak Datuk segerakan agenda Dinar Emas.

wassalam
Dinar Emas.

nur said...

Rafidah sebagai perdana menteri???Minta maaf...walau sesiapapun asalkan perempuan tidak layak menjadi pemimpin negara...walaupun aku pun perempuan.Ini adalah kerana akal perempuan lebih pendek dr lelaki...Ini bermakna...Pas yg selama ini memperjuangkan agama Islam dgn mengikut cakap perempuan???Sepatutnya lelaki yg harus menjadi pemimpin...Nampaknya perempuan lebih hebat dr lelaki lah???Apa nak jd dgn dunia skrg..adakah ini petunjuk kiamat??Wallahualam....Masih ramai lagi lelaki yg boleh dijadikan contoh utk menjadi seorang pemimpin...tetapi bukanlah pemimpin yg membuang masa utk mengutuk,mengumpat manuasia lain serta bermain dgn perasaan spt ulama2 yg ada skrg...hanya serban di kepala...tp hati busuk x tahu nak cerita...setiap ceramah berunsurkan hasutan...inikah cara Islam yg sebenarnya??Inikah caranya Allah ingin kita menyebarkan agama Islam...minta maaf kpd yg terasa...mmg pedih luahan aku ini walaupun aku tidak menyebelahi mana2 pihak...Kenapa kita semua umat Islam tidak mencari jalan penyelesaian yg baik utk bersatu???semuanya gila kuasa!!!!apa yg ada pada kuasa???Hanya Allah yg berkuasa...walaupun berpangkat tinggi..berkuasa dlm negara...tp kalau Allah nak turunkan bala...bila2 masa sahaja boleh berlaku...yg penting niat mesti untuk Allah...jika terpesong...neraka balasannya...harapan aku...agar kita semua yg beragama Islam ini marilah kita sama2 berdoa pd Allah...supaya kita semua bersatu hati...dan mempunyai hati yg bersih...semoga dgn apa yg diluahkan ini dpt menyedarkan ramai orang...setiap apa yg berlaku ini pasti ada hikmah di sebaliknya...janganlah kita seronok mengata dan mengumpat serta mengambil kesempatan terhadap apa yg berlaku di negara kita pada masa ini...Sama2lah kita mencari jalan penyelesaian yg diredhai oleh Allah...Hanya yg bijak dan berilmu dapat menilainya..gunakan akal yg Allah berikan kpd kita utk berfikir...yg penting..minta petunjuk dr Allah...

nur said...

Rafidah sebagai perdana menteri???Minta maaf...walau sesiapapun asalkan perempuan tidak layak menjadi pemimpin negara...walaupun aku pun perempuan.Ini adalah kerana akal perempuan lebih pendek dr lelaki...Ini bermakna...Pas yg selama ini memperjuangkan agama Islam dgn mengikut cakap perempuan???Sepatutnya lelaki yg harus menjadi pemimpin...Nampaknya perempuan lebih hebat dr lelaki lah???Apa nak jd dgn dunia skrg..adakah ini petunjuk kiamat??Wallahualam....Masih ramai lagi lelaki yg boleh dijadikan contoh utk menjadi seorang pemimpin...tetapi bukanlah pemimpin yg membuang masa utk mengutuk,mengumpat manuasia lain serta bermain dgn perasaan spt ulama2 yg ada skrg...hanya serban di kepala...tp hati busuk x tahu nak cerita...setiap ceramah berunsurkan hasutan...inikah cara Islam yg sebenarnya??Inikah caranya Allah ingin kita menyebarkan agama Islam...minta maaf kpd yg terasa...mmg pedih luahan aku ini walaupun aku tidak menyebelahi mana2 pihak...Kenapa kita semua umat Islam tidak mencari jalan penyelesaian yg baik utk bersatu???semuanya gila kuasa!!!!apa yg ada pada kuasa???Hanya Allah yg berkuasa...walaupun berpangkat tinggi..berkuasa dlm negara...tp kalau Allah nak turunkan bala...bila2 masa sahaja boleh berlaku...yg penting niat mesti untuk Allah...jika terpesong...neraka balasannya...harapan aku...agar kita semua yg beragama Islam ini marilah kita sama2 berdoa pd Allah...supaya kita semua bersatu hati...dan mempunyai hati yg bersih...semoga dgn apa yg diluahkan ini dpt menyedarkan ramai orang...setiap apa yg berlaku ini pasti ada hikmah di sebaliknya...janganlah kita seronok mengata dan mengumpat serta mengambil kesempatan terhadap apa yg berlaku di negara kita pada masa ini...Sama2lah kita mencari jalan penyelesaian yg diredhai oleh Allah...Hanya yg bijak dan berilmu dapat menilainya..gunakan akal yg Allah berikan kpd kita utk berfikir...yg penting..minta petunjuk dr Allah...

REALITI KEHIDUPAN said...

Korup dan lemah.
Semoga BN ditewaskan BA

REALITI KEHIDUPAN said...

Korup dan lemah.
Semoga BN ditewaskan BA

zainy said...

BN dah kalah kat 5 negeri, tak payah le Rafidah mimpi..........

Anonymous said...

Rafidah as PM? Please...

Everybody at MITI knows how she ran the Ministry.

anak parit said...

Salam sejahtera Dato',

Kalau Rafidah jadi PM, tak tahu lah apa akan jadi ngan UMNO/BN..mungkin bukan 50 tahun lagi pun takkan dapat merampas 5+1 negeri yang hilang pada PR tapi 500tahun pun takkan dapat balik Malaysia sebab selepas PRU 13 Negara Malaysia akan mencatatkan rekod dalam dunia dengan pembangkang sifar ( kata-kata khirtoyo)
Lebih baik la duduk rumah, jaga cucu, jaga suami dan buat ibadah yang mungkin dah lama tak berapa sempurna (mungkin 32 tahun sebab amat sibuk).
Tetapi kalau dia nak jadi PM jugak, tak salah kerana dia mungkin akan membuat sejarah bila kalah dengan memperbodohkan diri.
Walau apapun.. kita tunggu dan ajelah..ye dato'

anak parit said...

Salam sejahtera Dato'.

Dato' sebagai antara orang penting dalam PAS mengeluarkan pendapat/ arahan kepada YB-YB Pas/PKR/DAP mewujudkan laman blog mereka sendiri supaya mudah mendekati rakyat dan pengundi di kawasan yang mereka menang dan kalah.
Kewujudan laman-laman blog ini akan memudahkan pengundi memberi teguran dan pendapat.
sekian.FIKIRKANLAH

Anonymous said...

yb dato husam,anak didik al marhum ust fadzil nor,antara bintang gemerlapan politik islamic malaysia
era ict globalisasi..kami mahu dato memerintah negeri dan negara secekap khalifah umar al abdul aziz...segarang umar al khatab..cuma satu saja pesanan kami rakyat bawahan kikiskan sifat keegoan yang ada dalam jiwa..kami menyokong penuh kepimpinan dato selagi ia tidak bercanggah dengan alquran dan al hadith..andainya ketidakjujuran berlaku maka Allah s.w.t saja yang akan membalasnya...