Tuesday, October 28, 2008

Bila Keangkuhan Berakhir?




Menjelang Deepavalli, 10 orang rakyat kita keturunan India ditahan. Kesalahan mereka, hadhir di Putra Jaya, Pejabat Perdana Menteri.
Nak dikatakan kesalahan mereka terlalu besar dan tidak boleh dikompromikan, mereka direman tiga hari sahaja.
Memejam mata terhadap punca keresahan kaum, adalah bahaya. Melayan mereka sebagai musuh yang tidak boleh dirundungi, tidak memberi apa faedah.
Mendengar seorang kanak-kanak dan dua perempuan turut ditahan, hati kecil saya terpanggil untuk menyekat buli seperti ini.
Hindraf yang telah diharamkan dimomokkan sebagai anti Islam. Ini tidak benar. Rakyat yang cintakan kebenaran dan perpaduan, tidak wajar takut untuk memecahkan agenda media dan propaganda perpecahan. Jika tidak, buli akan berterusan.
Atas hasrat itu, saya muncul menunjukkan simpati saya kepada keluarga mangsa yang ditahan di hadapan balai polis Putra Jaya.
Mesej saya ialah, masa untuk tunduk pada agenda media yang cuba mengasing-asingkan kekuatan kebangkitan mencabar keangkuhan kuasa sudah tamat. Kita perlu bersatu. Media arus perdana bukan penentu perjalanan perjuangan kita.

1 comment:

DR SURESH said...

Thank you so much sir ,for showing such kindness and humility towards a desperate and defenceless people.This humble action of yours and other brothers in PAS shall linger on in the minds of all Indian Malaysians as well as all right minded and peaceful Malaysians.By the way the place where my parents live had a PAS candidate during the 12th GE representing PR,I told them to vote for PAS an opposition party,and they did just that,including my other family members too.To be honest this is the first time my family members voted for an opposition candidate since merdeka,and I feel proud now to have advised my family members to vote for PAS.God bless you and all others members in PAS sir.